lördag 31 oktober 2009

Äntligen på väg

Något som alltid har roat mig är diverse ilandsproblem. Ett annat fenomen, lite i samma anda, som dock inte roar är ilandslösningar av problem. Ett bra exempel på detta är denna blogg.

Istället för att ta tag i saker och ting, vilket jag borde, startar jag denna blogg. Hellre skriva om det än att tag tag i det. Är det inte ett intressant fenomen!? Troligtvis kommer denna blogg redan första dagen ta upp mer tid än alla de saker jag borde göra, men upplevs i mitt huvud som mindre ansträngande. En ilandslösning!

Denna blogg skall dock inte enbart handla om mina tillkortakommande, även om man säkert skulle kunna fylla många bloggar på det ämnet :) Tanken med denna blogg är att försöka hitta en kombination mellan vishet, erfarenheter, humor och oneliners. Det smyger sig säkert in lite sport också.

Kort och gott, ett ordnat kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar